Wednesday 20 March 2013

Imamade Arigatou.

Baru-baru ni aku ada dengar lagu CNBlue yang bertajuk "Arigatou" atau dalam bahasa Koreanya "Gomawoyo". Walaupun aku tidaklah pakar dalam bahasa Jepun ataupun Korea, aku tetap suka dengan lagu ni. Thanks to miss Google, dapatlah juga aku faham lagu ni. Bagi akulah, lagu ni aku akan tujukan buat bonda tercinta.

You tell me, You tell me looking at me
I'm thankful for that one word of yours
Even if you don't express that you love, I can feel it
I am just thankful for this love

Hah, ini adalah antara maksud lagu tu. Kebiasannya ibu ataupun ayah tidak akan mengekspresikan rasa cinta mereka apabila berhadapan dengan anak-anak mereka. Namun, pasti anak-anak dapat merasa 'aura' cinta ibu dan ayah mereka. Oleh itu, berterima kasihlah kerana anda mendapat kasih sayang dan cinta daripada kedua orang tua. Kalau susah sangat nak cakap "Mama, I love U", ungkapkanlah dengan perbuatan. Macam mana? Hah, lepas ni cuba keluar dari bilik dan carilah ibu. Bila nampak ibu, pegang tangan ibu dan salam. Jangan lupa kucup dahi ibu. Senang cerita, peluk ibu. Cukuplah dengan itu, gerenti ibu anda pasti turut merasakan 'getaran' cinta anda.

Lepas ni, jangan segan-segan nak dakap ibu tersayang. Masa kita kecik-kecik dulu, kita pun suka dipeluk. Apa salahnya kali ini, kita buat benda yang sama kat mak dan ayah.

*p/s: Ekspresikan rasa cinta anda.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...