Thursday 7 March 2013

Just for fun

Saat kebosanan melanda tiba, pasti laman youtube menjadi pilihan. Jenguk punya jenguk terlihat satu video. Ia disampaikan dengan santai namun penuh dengan isi yang mantap.

Kisahnya begini, sekumpulan pelajar berbual sambil bergelak ketawa (dalam keadaan terkawal dan bukannya berlebihan @ terbahak-bahak). Tiba-tiba, datang seorang lagi dengan hasrat untuk menghentikan mereka daripada ketawa. Akhirnya, kita dituntut untuk bergembira dan ketawa tapi bukanlah ke tahap yang melampau sehingga leka. buktinya lihat di dalam Surah Yunus ayat 58. Nabi Muhammad SAW pun turut bergembira (hanya tersenyum). Buktinya? Hah, kita dianjurkan membaca doa pagi dan petang agar kita dijauhkan daripada perasaaan sedih.

Konklusinya, tidak kiralah tika susah dan senang, usahakanlah agar diri sentiasa tersenyum. Ingat, Allah sentiasa bersama kita dan dengan mengingati Allah hati akan tenang (Ar-Rad). Jika mahu lebih tahu tentang kandungan video tersebut, cuba tekan "Jangan Ketawa! Tahan! - YouTube". Hanya di youtube.

Selamat menonton.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...